Medewerker klant contact
- #binnen
- #commercieel
- #friesland
- #groningen
- #hulpvaardig
- #klantvriendelijk
- #noord-drenthe
Werken als medewerker klant contact
Wat doe je als medewerker klant contact?
Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de klant en beantwoord tal van vragen. Naast telefonisch contact kun je ook via mail, chat of andere kanalen contact hebben met verschillende klanten. Verder zorg je voor een goede administratieve afhandeling van iedere vraag die binnenkomt.
Wat moet je kunnen als medewerker klant contact?
Je bent servicegericht en kan je goed in de klant verplaatsen. Dat is erg belangrijk voor een klantadviseur. Je bent een echte multitasker, flexibel en kunt goed met druk omgaan. Het is belangrijk dat je goed met computers om kunt gaan en dat je nieuwe programma’s snel eigen maakt.
Waar ga je werken als medewerker klant contact?
In het noorden zijn veel Klantcontact Centers. Denk aan banken, verzekeraars, openbaarvervoersbedrijven. Ook grote woonwinkels hebben een eigen klantcontact Center. Afhankelijk van je interesse en achtergrond kun je dus op verschillende plekken aan de slag.
Deze scholing kun je volgen om medewerker klant contact te worden.
Als je nog geen ervaring hebt, dan is het in sommige gevallen mogelijk om een opleidingstraject tot Medewerker Klantcontact te volgen. Verder geldt dat voor ieder project wat je gaat doen er een aparte training wordt aangeboden door de werkgever.
Jouw gegevens
Deel dit beroep
Een initiatief van Werk in Zicht, het samenwerkingsverband van UWV, sociale diensten en Werkpleinen in de arbeidsmarktregio Groningen en Noord-Drenthe.
Dit project is mede mogelijk gemaakt door Nationaal Programma Groningen.